Beş Saat’te Philadelphia ( ABD)

Beş Saat’te Philadelphia ( ABD)

New York’a yaptigim geziye ABD’nin farkli bir sehrini daha eklemek istedim. Bu  ya Boston olacakdi ya da Philedelphia. Hem ulasimin kolay olmasi hem tarihi onemi hem Amerikanin eski Baskenti olasi hem de pek cok filme sahne olan Phidelphiayi tercih ettim.

Toplam bes saatim oldugu icin dinlenecek vaktim olmadigindan gorulmesi gereken yerleri onceden belirledim ve gezi planimi uc unsur uzerine kurdum

  • Sehirin tarihi yerlerini  gormek
  • Farkli mimari ornekleri gormek
  • Yillar once izledigim be beni cok ekilyen Altinci His ( The Sixth Sense)  filmin cekildigi mekanlari gormek.

New York’dan Philadelphia’ya 

New York – Philadelphia arasi ulasim ik i saat kadar suruyor . Trenla ya da otobusle gitmeniz mumkum. Amerikan Tren Servisi gidis- donus $40 civarinda , MEGABUS otobusleryle de iki saat suruyor ve sadece $6  o yuzden trene  binmek yerine otobulus tercih ettim.

Otobus zamaninda kalkti ve Philadephia’ya zamaninda vardi.New York ve Philadelphia arasi gorecek pek bir sey olmadigindan yolda gozleriniz dinlendirebilirsiniz .

New York eyaletinden kalkan otobus New Jersey eyaletinden geciyor ve Philedaphianin da baskenti oldugu Pennsylvania eyalentinde son buluyor.

Otobus sizi iki ayri noktada indiriyor ki bunlardan ilki Independence Hall. Burada inmenizi ve geziye buradan baslamanizi tavsiye ederim.

Gorulecek Yerler

Independence Hall- ABD’nin on yil kadar baskentligini yapan Philadelphia,1753’de  Amerikan Bagimsizilik bildirgesinin yayinladigi yer de ayrica. Burada bagimsizligi ilanindan sonra Liberty Bell ( Bagimsizlik cani calinmis).

Burasi UNESCO dunya mirasi ve cesitli muzeler . Eger can’i yakindan gormek isterseniz mutlaka biletiniz onceden almanizi tavsiye ederim. Anladigim kadariyla burasi yerli turistler arasinda cok populer ve pek cok okul gezisi duzenleniyor. Ama benim gibi biletinizi almadiysaniz uzulmeyin. Bagimsizlik Can’ini binanin disindan da gormeniz mumkun ve muzelerin bahcesine gezmeniz mumkun.

Benjamin Franklinin Evi- 1700lerde Benjamin Frankli’nin  Hollanda’da gordugu Amerika’da da yapilmasini istedigi evler zamana karsi cok iyi dayanmis ve sanki hic yipranmamis.

Altinci Hissin Cekilgi yerler-  Tarihi yerleri gezdikten sonra ilk filmin cekildigi yerleri gormekti. Interntte cadde ve sokaka iimlerini Philedalphia’ ya gitmeden once  belirledim ve turiist ofisinden sehrin haritasini aldim.

Philadelphia New York kadar buyuk bir sehir degil .Sehir merkezini bir ucundan bir ucuna kadar gezmek mumkun. Bu yuzden sehir icinde  otobuse ya da taksiye bimem gerekmedi. Altinci Hissin sekildigi yerleri gormek icin gezerken  Finance Merkezinde ve diger tarihi yerleri gordum. O gun benim icin en buyuk zorluk havanin yagmulu ve ruzgarli olmasiydi. Amerikada yollarin Grit System denilen sistemle yayildi icin tek duz bir yol ve onu takip eden paralel yollarla birlikle yolunuzu bulmaniz cok kolay.

Filmin pek cok mekanda cekilmesine ragmen bunlardan sadece iki tanesini bulabildim. Ama bu bile beni memnun etti. Bunlardan ilki filmde Cole’un gittigi St. Augustine kilisesiydi.

Filmden bir sahne ve benim cektigim resim.

Bir digeride Dr Malcolm Crowe’un  2006 Delancey Place’de ki eviydi.

 

O sokaklari ve caddeleri gormek gercekten ilgic ama sanirim gercek yasamada cok dada farkli.

 

Neler Yemeli?

Philedalphia’da mutlaka peynirli dana etli sandivch denemelisiniz. Philly Steak Sandwich olarak bilinen sandiwichi sehrin heryerde  icinde bulmaniz mumkun.

Eger farkli yiyecekleri bir arada bulup denemk isterseniz  The Bourse Food Court bicilmis kaftan. Hem cok buyuk olmasi hem de tarihi bir bina olmasi nedeniyle. Yemek yemeyecek olsaniz dahi buratya gitmeniz tavsiye ederim.

Philadelphia ile ilgi dusuncelerim dusuncelerim

Hem sehrin cok duzenli olmasi hem de tarihi yerleri beni gercekten cok ekoledi. Eger New York’a yolunuz duserse mutlaka bir gununuz Philedalphia icin ayirim.

Iyi yolculuklar

 

 

Leave a Reply

