Brașov, Bran Kalesi Gezi Notlari Romanya

Brașov, Bran Kalesi Gezi Notlari Romanya

Bukres’e yaptigim kisa geziye Brasov’u da eklemek istedim. Ozellikle methini cok duydugum Bran kalesini ve Brasovun tarihi kasabasini gezmeyi hep cok istemistim. Bukresten gunluk turlarla gitmek mumkun Brasova . Ancak hem kendi imkanlarimla gitmesi kolay oldugu icin hem de Brasovda bir gece konaklamak istedigim icin her seyi kendim organize ettim.

Brasova en hizli yolculuk trenle. Sabahin erken saatlerinde Bukresin tren istasyonuna taksiyle variyorum. Tren istasyonu sehir merkezine cok yakin degil. Eger otelinizde merkezi bir yerde ise taksiyle gitmeniz gerecek istastona. Bu arada gitmeniz gere istasyon Gara De Nord.

Tren biletini Romanyaya gitmeden once internetten almistim. Cunku bileti ayni gun istasyondan almaktan  cok daha hesapliydi bu sekilde. Biletinizin bir ciktisi mutlaka yaninizda olsun. Tren yolculugu 3 saat kadar suruyor. Trenler temiz ve rahat. Yolculukta gercekten bir o kadar keyfili. Yol boyunca karlala kapli Karpat daglarini izlemeye doyamadim. Avrupanin Birliginin bu fakir ulkesinde  yasamin ne kadar zor oldugunu trenle gecerken bile gorebiliyorsunuz.

Oglen 11:00 civari variyorum Brasavo. Tren istasyonu sehrin oteki ucunda. Otele gidip check in yapmak yerine. Ilk is Bran Kalesine gitmek diyorum. Kaleye halk otobusuyle cikmak mumkun ama otobus duragini arayarak vakit kaybetmek  istemiyorum. Tren istasyonun disinda bekleyen taksilerden birine atliyorum. Taksi soforleriyle pazarlik yapmak mumkun. Mutlaka bir kac kisiye sorun kac paraya sizi kaleye gotureceklerini.

Bran Kalesi

Tren istasyonundan 20- 30 dakikalik bir yolculuktan sonra Bran Kalesine variyorum. Kaleye giris biletimi de o gun aliyorum. Romanyanin pek cok guzel kalesinden biri. Bu kadar meshur olmasinin nedeni ise Drakulanin kalesi olarak da adlandirilmasi. Kaleyi gezerken fark edeceksinizdir icinde Drakulayla ilgili herhangi bir referans yok. Daha cok icinde daha once kimlerin yasagidigiyla ilgili bilgiler var. Kimilerine gore Romanyanin en guzel kalesi degil ve Drakula kalesi olarak adlandirilmasaydi bu kadar cok ziyaretci cekemezdi. Gelin gorun ki ben kaleyi cok begeniyorum.

Bu kucuk kaleyi gezmek cok keyifli. Yaklasik bir saat gibi kisa bir surede tum kaleyi gorebilirsiniz. Kalenin cesitli yerlerinden Bran kasabasinin manzarasi tam fotograflik.

Kaleden ciktiktikan hemen sonra Brasova donmek icin otobus duragina gidiyorum. Daha oncede belirttigim halk otobusu  buradan duzenli araliklarla kasabaya iniyor. Son durak tam olarak sehir merkezinde degil. Ancak bir 10 dakikalik yuruyus mesafesinde. Otobus bileti ise cuzi bir miktardi yanlis hatirlamiyorsam.

Brasov

Bu kucuk ve guzel kasaba , Bukresin aksine cok iyi korunmus. Sirtini  Karpat Daglarina dayamis sirin ve renkli evleriyle, meydaniyla Brasov gormeye deger. Aslinda yarim gunde gezilebilecek bu sehride bir gece kaldigim icin gercekten cok mutlu oluyorum.

Sehirde pek cok restuarant ve kafe var. Fiyatlarsa cok uygun. Romanyanin kendine ozgu bir geleneksel yemegi yok ya da ben tam olarak bulamadim. Onun icin pek bir sey oneremeyecegim ancak biftek ve patates, corba, burger , makarna menulerde gorebileceginiz yemekler.

Kaldigim otelse Hotel Ambient.  Sabah kahvaltisindan sonra check out yapip sehir merkezine gidiyorum. Bukrese geri donmeden buradan otobule Bukres Henry Coanda havaalanina gitmek mumkun. Biletleri 6 ay evvelinden satisa ciktigi anda alin. Ben biletimi internetten reserve ettim. Otobusumun tam vaktinde gelmesiyle havaalanina yolculuk basliyor. Buradan havalanina yaklasik 3 saat suruyor otobusle. Yanlis hatirlamiyorsan yolda kucuk bir mola vermistik bir yerlerlerde. Detaylar icin bu siteye bakabilirsiniz https://www.direct-aeroport.ro/en/ . Otobusler Hotel Aro Palac’in onunden kaliyor ve 70 Lei de bedeli.

Ek bir bilgi olarak, Brasavo hali hazirda havaalani yapilmakta. Yapimi yillardir suren bu havalaalanin ne zaman acilicagini bilmiyorum. Simdilik Brasovu ziyaret otobule ya da trenle mumkun. Benim gibi Mart ayinda giderseniz kesinlikle sicak tutan giyecekler olsun yaninizda.

Bir sonra ki yolculuga kadar hoscakal Romanya.

Mutlu

Brașov, Bran Kalesi Gezi Notlari Romanya” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

